پوتین خودروی زرهی "مجازاتگر" را رونمایی کرد

ارتش روسیه از جدیدترین خودروی زرهی این کشور که "مجازات‌گر" (Punisher)‌ لقب گرفته و به عنوان پاسخی به خودروی زرهی هاموی ارتش آمریکا ارائه شده رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۲
پوتین خودروی زرهی "مجازاتگر" را رونمایی کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، رسانه‌های روسیه گزارش دادند،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور روز جمعه در شهر مسکو از جدیدترین خودروهای زرهی نیروهای عملیات ویژه روسیه که برجسته‌ترینشان با لقب "مجازاتگر" از سوی سرویس امنیت فدرال (FSB)‌ رونمایی شده بازدید کرده است. این رسانه‌ها با توجه به شباهت این خودروی زرهی به خودروی مورد استفاده شخصیت داستانی آمریکایی بتمن(Batman) از لفظ "خودروی خفاش" (Batmobile) نیز برای این خودرو استفاده کرده اند.

آلکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه شخصا به همراه پوتین و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از این خودروی زرهی بسیار بزرگ که نام اصلی‌اش "زیل کاراتل" (ZiL Karatel) است بازدید کرد. این خودرو حقیقتا باعث شگفتی مقامهای روسیه شده است.

این در حالی است که این خودرو تا همین چند وقت پیش یک سلاح محرمانه محسوب می شد اما چند سال بود که شایعات مربوط به آن منتشر شده بود. در این خودرو به راحتی 10 نفر مستقر می شوند و شکل حرف V را داشته تا امواج انفجارها و ترکشها را دفع کند.

بر اساس گزارش رسانه های روسیه، بورتنیکوف در جریان معرفی این خودروی جدید اظهار داشته که این خودرو از زره کلاس 6a که برای محافظت بالستیک طراحی شده استفاده کرده و در عقب و پهلو ها مجهز به دریچه شلیک بوده ضمن آن که روی سقف خودرو جایگاه تیربار قرار داشته و سربازان به نحوی در داخل خودرو مستقر هستند که پشت به پشت هم بوده تا به این ترتیب دامنه دید پانوراما در اطراف خودروی زرهی داشته باشند. پوتین همچنین از یک خودروی زرهی بسیار بزرگ دیگر ملقب به خودروی زرهی "وایکینگ" تولید شرکت کاماز (KAMAZ) نیز بازدید کرد.

رونمایی از این خودروها بعد از سخنرانی سالانه پوتین خطاب به مقامهای سرویس امنیت فدرال روسیه انجام شد. او در این سخنرانی به ارزیابی دستاوردهای این سرویس اطلاعاتی در یک سال گذشته پرداخت. در جریان این نشست وی موفقیت سرویس اطلاعاتی روسیه در پیشگیری از وقوع حملات تروریستی طراحی شده علیه روسیه را تبریک گفت.

پوتین اظهار کرد: به لطف تلاشهای شما ما توانستیم فعالیت گروههای زیرزمینی را که آماده حمله به کشورمان بودند سرکوب کنیم. کاملا آشکار است که شما موفقیت بزرگی در پیشگیری در این حوزه داشته اید.

پوتین همچنین به تشریح اهداف سرویس اطلاعاتی روسیه برای سال 2016 از جمله در زمینه جلوگیری از ورود تروریستهای بین المللی به روسیه، مقابله با جذب نیروی تروریستها در خاک روسیه و افزایش کنترل بر مهاجرانی که وارد روسیه می شوند پرداخت. وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از دسترسی سرویسهای اطلاعاتی بین المللی به اطلاعات محرمانه مربوط به عملیات تاسیسات نظامی روسیه سایتهای صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی مهم این کشور تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها